Sjätte oktober

 

Den här helgen har det varit full rulle på mandisen. Jag har lagat sjukt mycket mat den här veckan, lagat flera stycken matlådor till både Filip, pappa och farmor med allt från falukorv och mos till kantarellpaj. I torsdags bjöd jag farmor och pappa på scones-brunch efter att jag varit hos tandläkaren. Jag var ju på sånt bra humör så varför inte göra andra på bra humör. I fredags bakade jag bullar med tanke på att det var kanelbullensdag och dom blev riktigt lyckade. I lördags sydde jag upp och in några byxor. Jag har ju för korta ben för min feta stjärt och lår så när jag köper byxor så hittar jag aldrig några som är bra i byxlängden så då blir det för mandisen att klippa och sy. Ibland är dom även väldigt vida där nere så då blir det att sy in när man ändå är på gång liksom. Imorse bjöd jag Filip på scones då han vart surig att jag inte bjöd han på scones i torsdags. Idag har jag varit ute på ärende och planterat en massa blomsterlökar på farmors balkong. Sen så har man även hunnit med att rensa lite i sovrummet samt en storstädning. En väldigt produktiv helg med andra ord.


Recept på mina scones hittar ni HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0