Årsresumé 2013


 Januari - 2013 hade just börjat och stressen från 2012 hängde fortfarande kvar och det slutade med magkatarr under Januari månad. Jag köpte mig även ett par nya mjukisbyxor som jag nästintill bodde i och försökte hitta glädje med hjälp av ballonger under en ensam period då Filip var utomlands och åkte Europacup i Skicross.
 


 
 Februari - inleddes med en fotskada på ett step pass då min högra fot hamnade fel och något knäcktes till. Fick ligga 5 timmar på akuten med en hemskt jobbig smärta och trotts att jag fick smärtstillande så hade jag ständigt ont och fick inte gå på foten på två veckor men efter två veckor så kunde jag fortfarande inte gå normalt. Jag blev sängliggande för mesta dels och det var väldigt ensamt då Filip fortfarande var iväg på Europacup.
 


 
 Mars - Min fina orkidé som jag fick på alla hjärtansdag blommade för fullt. Jag kom äntligen igång med träningen och fann mycket glädje i det. Hittade ett nytt favorit nagelack från O.P.I som jag i stort sett bar varje dag. Våren och sommaren kändes långt borta och jag la ner extra mycket tid på att göra frukost.
 


 
 April - Min änskling kom äntligen hem från Europacupen. Jag fick hem min studenmössa. Åkte till Rom med skolan och fick smakprov av vårens härliga värme och så fick vi ju se en massa fina fontäner, skulpturer och byggnader. April är som sagt min månad då jag faktiskt fyller år i april, nitton år blev jag och födelsedagen var liksom alla andra år inge vidare men Filip gav mig bästa presenterna från Nike.
 


 
 Maj - Köpte mig världens bästa kam. Gjorde mig en sommarfin blomdiadem som jag vart skapligt nöjd över. Inhandlade balbiljetter och gick på bal tillsammans med min älskling. Våren var i fullgång men jag längtade fortfarande efter sommaren.
 

 

 Juni - var äntligen här och det vart grönt vart man än såg. Jag och två till gjorde ett TBS Gävle monopol. Jag tog äntligen studenten och jag har aldrig haft så roligt som jag hade den kvällen på flaket. Mitt hår hade vuxit som en skog och Filip överraskade mig med den underbaraste parfymen.
 


 
Juli - Jag och Filip firade vår två årsdag. Träningen gick jättebra för mig och jag tränade ca 5 dagar i veckan. Spenderade mycket tid med Scarlett och vi gick på en nostalgitripp till länsmuseet där jag köpte Ako liknande godis och så plockades det en hel del hallon.


 
 
 Augusti - Under augusti månad så blev det två stora resor för mig. Åkte till Paris för att fira Filips morfars 70 årsdag. Vilken underbar resa med så mycket historia och kultur men alldeles för varmt med tanke på att man inte kunde bada någonstans. Jag var hemma i Sverige i knappt ett dygn innan jag reste vidare, till Bulgarien med min syster och min pappa. Otroligt kul att träffa mina släktingar då vi var där senast 2011 och hälsade på.
 


 
 September - Hade fått en riktig härlig solbränna då jag spenderat många timmar i solen. Smakade min första Yollibox och vart förtjusad. Spenderade en helg i Stockholm med min älskling för att fira ett år som förlovade, dock slutade det illa då jag blev matförgiftad. Jag började även skolan igen och all träning hade börjat ge resultat.
 


 
 Oktober - Filip överraskade mig med rosor och förklarade vilken underbar flickvän jag är. Vi åkte till Rönnskär där Filips föräldrar just hade köpt en sommarstuga dock var det för kallt för att göra något annat än att mysa. Jag började även bli beroende av scones och hösten hade kommit till stan. Jag fick större ansvar hemma hos farmor och började ta hand om henne och hjälpa henne mer än innan. En depression började smyga sig in och jag fick ett psykfall och klippte "lugg" på mig själv och hade så mycket ångest över detta. Att gå till gymmet blev mer utav en börda.
 


 
November - Slutade gymma helt och hållet då jag var ansåg att det var viktigare att göra saker som gör mig gladare. Försökte börja ta hand om mig själv mer och spenderade många timmar på att måla tår och naglar och investerade i en ny ansiktsmask. Snön hade fortfarande inte kommit även fast att det var skapligt kallt ute.


 
 
December - månaden gick otroligt fort och i och med det så var stressen alltid ett problem. Fick reda på att jag lider av ambivalens och började få hjälp mot min depression. Det var ingen snöig julafton, det regnade istället. Den enda snön vi fick uppleva var den sjätte december och den varade i knappt två dagar. Farmors katt gick bort och jag försökte ställa upp för henne mer än tidigare. Jag gjorde egna marmelader för första gången i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: annie

fin resume Little! <3

Svar: love you <333
Amanda Jakobsson

2014-01-02 @ 18:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0