Bleached Distressed Denim Shorts


Jag köpte ett par SKITFULA jeans i en secondhand butik för några veckor sen, och igår bestämde jag mig för att äntligen fixa dom. Började med att klippa dom till shorts (längre baktill), gjorde två hål för att göra dom lite tuffare, kämpat med att få dom så fransiga som möjligt men jag finner det nästan omöjligt och till sist blekte jag dom upptill och satt på ett par nitar för att ge dom en lite mer attityd. Jag är riktigt nöjd med resultatet med tanke på hur fula dom var i början. Gjorde dessa med tanke på att det är inne med faded denim och tie-dyed denim nu i vår.

Kommentarer
Postat av: Anonym

woheheheheeeeeeeyyyy, hur blekte du dem? med vad?

2012-03-14 @ 17:32:04
URL: http://sinusv.blogg.se/
Postat av: hilda

vart ju skit snyggt :D

2012-03-24 @ 13:01:04
URL: http://hildajansson.se
Postat av: Sara

Hur gjorde du så de blev fransar?

2014-05-18 @ 15:27:55
Postat av: Sara

Hur gjorde du så de blev fransar?

Svar: När man klipper av byxor till shorts så ser man om man kollar riktigt noga att det finns trådar som ser lite lösa ut. Dessa drog jag ut med hjälp av en pincett! :) resultatet blir även bättre om man tvättar dom en gång efter.
Amanda Jakobsson

2014-05-18 @ 15:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0