Hiss & Diss

+ Kärlek. Det bästa som finns är att vakna brevid min kärlek. Känna värmen utav en annan kropp, vakna utav pussar och kramar. Han är personen som följer med mig på toa när jag är mörkrädd, tycker att jag är gullig när jag ramlar eller inte förstår och skrattar när jag larvar mig. Min kärlek är värd allt.


+ Snö. Jag älskar snö. Inte för att det är kallt utan för att det är så himla fint! Och dessutom kan man leka i snön, utan att göra illa sig. Och som vi alla vet så är jag en riktig klumpeduns, ingen nyhet direkt. Åka pulka, snöbollskrig, åka skridskor ute, göra snögubbar och snöänglar. Ja, det är bra underbart. Men det är även så himla roligt att gå runt och känna sig som en tomte med rosenrött ansikte och stora kläder.


+ Baka. JAG ÄLSKAR ATT BAKA. Nu i jul ska jag passa på att baka extra mycket, synd att man går upp så förjävligt i vikt när man bakar. Kan inte hålla händerna i styr, kan inte sluta äta. Efter jul så är det inte min blogg ni hittar här, utan en tjockis.

- Årets julkalender. För i helvete. Jag måste verkligen totaltdissa detta. Det är så farbaskat löjligt. Kanske hade jag för höga förhoppningar med tanke på att första Mysteriet på Greveholm var så bra. Men det är ju nå sjukt hur dåligt det här är. Jag tänker byta ut årets mot förra årets julkalender. För den var FANTASTISK. Den satt man inte och sucka till, det här är skit. Jag retar upp mig på dialekterna och jag avskyr skådespelarna. Det är en skam. Men det kanske är en julkalender som blir bättre med tiden.. Men än så länge är den dålig.


- Otrevliga människor. Jag har nyligen upptäckt att människor är jävligt otrevliga, inte alla men många. Vissa har en så stark åsikt att även fast att man anstänger för att säga på ett trevligt sätt att det personen säger är otrevligt och att man inte säger så, så blir den istället agressiv och attackerar en personligt. Detta stör mig nå extremt. Vill bara slå människan i ansikte, men jag vet att jag är mognare och bättre än det.


- Bilister. Jag kan börja med att säga att jag inte har körkort, och är absolut inte sugen på att skaffa det heller. Har man körkort då ska man förfan kunna veta hur man kör en bil. Har sett flera bilar som har åkt av vägen, ner i diket. Ja, det är halt men ändå.. Och förra veckan när jag och Filip åkte till Coop så åkte vi i filen som hade företräde att åka in på parkeringen men då kommer en jävla kärring kör med full fart mot oss fast från sidan, svårt att förklara då det är riktigt komplicerad infart. FÖR TUSAN KVINNA VI HAR FÖRETRÄDE, KAN DU INTE SKYLTARNA? Denna kvinna kommer alltså i fullfart mot oss och var nån centimeter ifrån att krocka med oss men som tur var så såg Filip detta och gasade på. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv och förbannad! Och oftast när man krockar eller när man är nära på att krocka brukar man stanna och prata med varandra, liksom diskutera varför det blev som det blev osv. Men näää.. kvinnan kör vidare utan att bry sig om vad som nästan hände. Hon gjorde inte ens en min när vi nästan krascha. Nästan så att man tror att hon var självmordsbenägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0